Aanstaande vrijdag starten wij een nieuwe pilot (test), we gaan het spel Weerwolven spelen. Een nieuw initiatief van lid Firaas.
Weerwolven is een gezelschapsspel waarin de spelers zijn onderverdeeld in twee groepen: de weerwolven en de dorpelingen. De weerwolven verbergen zich onder de dorpelingen en hebben als doel alle dorpelingen op te eten. De dorpelingen proberen alle weerwolven te vinden en uit te schakelen voordat de weerwolven hun doel bereiken. Het spel wordt geleid door een neutrale verteller.
Rollen
Voordat het spel begint krijgen alle spelers willekeurig een rol toebedeeld door de verteller: weerwolf of dorpeling. De weerwolven vormen een kleinere groep en kennen elkaar, terwijl de dorpelingen de meerderheid vormen en de rollen van de andere spelers niet kennen. Afhankelijk van het totaal aantal deelnemers kan het aantal wolven verschillen, maar over het algemeen is er 1 weerwolf per 4 dorpelingen. *
Dag en nacht
Het spel is ingedeeld in rondes en elke ronde is weer onderverdeeld in dag en nacht.
Dag
Overdag proberen de dorpelingen uit te zoeken wie de wolven zijn. De spelers (inclusief de weerwolven) overleggen over wie ze verdenken en mogen zichzelf verdedigen als ze verdacht worden. De weerwolven kunnen overdag proberen de stemming te manipuleren om te voorkomen dat zij verdacht worden.
Na het overleg stemt iedere speler op een ander die ze ervan verdenken een wolf te zijn. Aan het eind van de dag wordt de speler met de meeste stemmen op de brandstapel gegooid en ligt deze uit het spel. De verteller geeft vervolgens aan of de speler een weerwolf of een dorpeling was. **
Nacht
‘s Nachts gaan de weerwolven op jacht. Ze kiezen een van de dorpelingen uit om op te eten en geven dit door aan de verteller. Als de nacht ten einde is, vertelt de verteller welke speler door de wolven is opgegeten, waarna deze speler uit het spel ligt en een nieuwe dag begint.
Verloop van een ronde
1) De dag begint
2) De spelers overleggen over wie een weerwolf is
3) De spelers stemmen op wie ze verdenken een weerwolf te zijn
4) De speler met de meeste stemmen belandt op de brandstapel en ligt uit het spel
5) Verteller onthult de rol van uitgeschakelde speler
6) De nacht begint
7) De weerwolven kiezen een dorpeling uit om op te eten
8) De verteller onthult wie opgegeten is en uit het spel ligt
9) De ronde is voorbij. Ga terug naar stap 1 totdat een van de groepen heeft gewonnen.
Overwinning
De dorpelingen winnen als alle wolven zijn uitgeschakeld. De weerwolven winnen wanner het aantal wolven gelijk is aan het aantal dorpelingen.*** Dit geldt ongeacht of het overdag of ‘s nachts gebeurt.
Wil jij meedoen? Meld je dan aan via info@oogvoorvriendschap.nl. Heb je vragen stuur dan een bericht naar lid Firaas.
Reserveringen
Bookings are closed for this event.